's Ochtends vroeg om 6 uur vertrekken ze richting St. Maarten. Het wordt een hobbelige reis waarin nog wel een paar slagen gemaakt moeten worden. Dat neemt tijd, en pas de volgende morgen om 5 uur kunnen ze het anker laten zakken in Simpson Bay, St. Maarten. De laatste pleisterplaats voor de oversteek naar de Azoren is bereikt.
Op hun blog lezen we dat de bemanning voortvarend te werk gaat. De bekende watersportwinkels worden bezocht en allerlei losse onderdelen worden ingeslagen.
Budget Marine watersportwinkel St. Maarten |
Ook brengen ze de oude reserve genua naar de zeilmaker. Gelukkig kan het gescheurde achterlijk nog gerepareerd worden.
Daarna volgt een bezoekje aan de watermaker expert. Hij zal het apparaat een grote beurt geven zodat we met een gerust hart de oceaan kunnen oversteken. Leuk detail: de monteur vaart omstreeks dezelfde tijd ook richting Europa. In geval van nood wil hij ons onderweg wel even komen helpen...
de watermaker gedemonteerd |
Als klap op de vuurpijl worden er offertes bij de diverse werven opgevraagd. Wat kost het om de catamaran op het droge te zetten en het onderwaterschip een grote beurt te (laten?) geven? Ik hoop van harte dat het niet te duur uitvalt, zodat we niet, zoals de vorige keer, zelf aan het werk gezet worden. Ik geef het je te doen: twee rompen van elk 13.70 m lang (dat is 4 x 13.70 = 54.80 m) centimeter voor centimeter van aangroei ontdoen. Het water is redelijk zout en daardoor drijf je omhoog; je duwt jezelf met het plamuurmes van de romp weg en zo, zonder veel houvast, worstel je de hele boot langs... Nog een geluk dat het water lekker warm is.
met een plamuurmes de waterpokken te lijf |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten