Foto's en filmpjes kunnen niet verstuurd worden via de 'Sylpost', dus dat wordt na afloop (thuis) toevoegen. Maakt niet uit, dat komt later wel!
De Zeevonk ligt momenteel nog verwaaid in Trellis Bay op Tortula (British Virgin Islands). Het weer zit tegen. De afgelopen week waaide er een oostenwind kracht 4-5 met golven van 2,70 m hoog. Om daar 100 mijl recht tegenin te hakken naar St. Maarten, is niet fijn. Dus maar hopen dat het gauw beter wordt.
Trellis Bay op Tortola: midden boven |
Zelf zijn we ook al bezig met de voorbereidingen.
Zowel de heen- als de terugreis is geboekt. Heen met de KLM, terug met de ons onbekende nationale luchtvaartmaatschappij van Portugal: TAP. Vertrekken vanaf Horta op de Azoren, overstappen in Lissabon en vandaar naar Amsterdam. Even opletten: van TAP mogen we minder bagage meenemen dan van de KLM. Goed de koffers wegen dus.
Wat nemen we mee: stapels post voor de Zeevonk natuurlijk, spelletjes, de IPad en vier weken kleding. Er is wel een wasmachine aan boord, maar ik weet niet of de watermaker die onderweg van voldoende water kan voorzien. Ik ga er dus maar vanuit dat we alleen kleine handwasjes kunnen doen.
niet veel kleren nodig... |
Ook een bezoek aan tandarts en huisarts staat op ons lijstje.
We laten vooraf een APK-keuring van gebit en lijf uitvoeren zodat we problemen zoveel mogelijk kunnen voorkomen. Helemaal uitsluiten kan je dat natuurlijk nooit, maar dan heb je er in elk geval wel alles aan gedaan. Bijzondere medicijnen op recept om eventuele calamiteiten het hoofd te bieden, nemen we als ruimbagage mee. Net als zeeziektepleisters. Verder hebben we natuurlijk het geluk dat de kapitein tevens arts is, dus ik vertrouw erop dat hij zijn boordapotheek tijdig aanvult.
Verder doen we ook nog wat aan onze conditie. Driemaal per week anderhalf uur naar de fitness. Lekker afbeulen om wat kracht en uithoudingsvermogen op te doen. Een boot met een lengte (incl. boegspriet) van 15 m, een breedte van 7.66 m, een mast van 20 m en een waterverplaatsing van circa 11.000 kg gaan we waarschijnlijk maar met een totale bemanning van vier man (van 55+) varen. Er zijn geen elektrische of hydraulische lieren aan boord: alles is handwerk dus. Spierballen zijn onontbeerlijk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten