maandag 30 april 2012

11. Onderweg

Het is 4 uur 's nachts als de wekker gaat. Niet dat ik de wekker echt nodig heb, want ik heb nog niet veel geslapen...
Een uurtje later zitten we in de auto richting Schiphol. Het thuisfront is netjes verzorgd achtergelaten, de koffers staan achterin, paspoorten en tickets bij de hand. Nu begint de avontuur pas echt, we kunnen niet meer terug. Kom maar op, we zijn er klaar voor!
Het is stil op de weg en met 130 km/u (ja, ja, legaal) rijden we naar Schiphol.


Ze hebben er zin op onze luchthaven. We hebben niet eens tijd om met wegbrenger Michiel koffie te drinken; we kunnen het beste direct doorlopen want men verwacht grote drukte. Geduldig schuifelen we langs de vele loketjes. Bij de gate vierhonderd man controleren, scannen ('handen omhoog of ik schiet') en fouilleren neemt inderdaad ook nog heel wat tijd in beslag.
We stijgen op met onze KLM ASIA, City of Hong Kong (zitten we wel goed?) met 7015 km op de teller te gaan. De buitentemperatuur op de grond is 9 graden. Benieuwd wat de temperatuur straks is! We boffen dat in onze rij van vier, de twee stoelen naast ons leeg blijven. Zo kunnen we elk breeduit zitten met de benen, netjes op een dekentje, op de bank. Elk een extra kussentje in de rug en het voelt bijna als Business Class. Bob kijkt naar de film over de Heineken ontvoering en ik naar de 'Gooische Vrouwen'. Zo vermaken we ons wel even.


Het vliegtuig heeft vast wind mee want we arriveren een half uur te vroeg. Gelukkig hebben onze ophalers dat ook in de gaten. Nadat ze onze spectaculaire landing eerst vanaf het strand vastgelegd hebben, staan ze keurig op tijd in de aankomsthal om ons welkom te heten. 32 graden geeft de thermometer hier aan, dat is wel even wat anders dan die schamele 9 van vanmorgen! We wurmen ons met ons hele arsenaal aan koffers in een taxibusje en worden afgezet bij de Hollandse Brug. Daarvandaan zien we in de verte ons gele huis voor de komende weken al voor anker liggen. De dinghy ligt bij de St. Maarten Yachtclub en zo staan we binnen een paar minuten weer aan boord.
De rest van de dag brengen we door met uitpakken, acclimatiseren en wat prutsen. Het is en het voelt warm, heel warm, maar er waait gelukkig een zeer stevig windje. Om 12 uur 's nachts onze tijd, 6 uur 's avonds lokaal, zijn mijn batterijtjes op en kruip ik in mijn kooi.
- Posted using BlogPress from my iPad

2 opmerkingen:

  1. Anita en Bob prettige reis gewenst en ik ben benieuwd naar de verhalen.
    Groeten van Henk Bark

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes! Geniet er van! Niet iedereen krijgt zo'n kans, dus foto's schieten zou ik zeggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen